+36-1-390-4170 Hétfőtől - péntekig: 08:00 - 16:00
Ügyfélszolgálat +36-1-390-4170/210
Projekt +36-1-390-4170/606
Recepció +36-1-390-4170/111
Email masco@masco.hu
Cím
Napjainkban egyre nagyobb az igény a munkaidő-nyilvántartó rendszerek iránt. Egy nagyvállalat esetében ez nem jelent nehézséget, a kisebb vállalkozások szintjén azonban már megterhelő lehet. A dilemma oka, hogy megbízhatóan működő nyilvántartót csak magas áron lehet beszerezni. Ez egy 10-12 főt alkalmazó vállalkozás esetében nagy anyagi megterhelést jelenthet. A problémát a PR602 alkalmazása oldhatja meg, mint „áthidaló megoldás”.
Mindenekelőtt fontos tisztázni, hogy a PR602 nem munkaidő-nyilvántartó, de nyilvántartáshoz szükséges adatokat képes biztosítani. Amiért jó lehet erre a célra, az a vezérlő négy funkciógombja. Maga a PR602 használható vezérlőként (ebben az esetben természetesen el kell látni a szükséges segédberendezésekkel, pl. kilépőgombbal), de munkaidőnyilvántartás vezetésére is. Hogy az előbbi két alkalmazási lehetőség közül melyik valósul meg, az eszköz számára gyakorlatilag lényegtelen. A lényeges beállítások a PR Master nevű programon keresztül történnek. Ezen szoftver segítségével beállítható, hogy a készülék F1 - F4 gombjai milyen eseményt jelöljenek. Az F1 és F2 jelentheti a be-, illetve kilépést. Előfordulhat azonban, hogy az alkalmazottak a munkaidő-alatt is elhagynák a munkahelyüket (pl. ebéd- vagy cigarettaszünet stb.). Ilyen esetben van haszna az F3 és F4 gomboknak, amelyekhez be lehet állítani, hogy a szünet kezdetét, valamint végét jelentsék. Munkaidőben tehát a PR602 a funkciógombok ellenére hétköznapi beléptetés-vezérlőként működik. Megjegyzendő, hogy a készülék 125 kHz-es és 13,56 MHz-es kártyákkal, valamint PIN kóddal is működtethető, vagyis tág lehetőségeket biztosít a beléptetés mikéntjére.
Amikor a munkáltatónak szüksége van a nyilvántartásra, a szoftveren (PR Master) keresztül könnyedén letöltheti. Az eseménynapló letöltésekor a szűrési beállítások között, a „T&A mód” gombra kattintva, beállítható, hogy mely eseményeket jelölje ki. Ha itt beállításra kerül, hogy a be- és kilépéseket jelölje ki, akkor csak azokat az eseményeket fogja megjeleníteni, amelyek mellé megnyomták az eseményhez rendelt funkciógombot. Természetesen, szintén a szűrési beállítások között, akár az is kiválasztható, hogy konkrétan melyik munkavállalóról kellenek adatok.
Az eddigiek alapján felmerülhet a kérdés, hogy ez miért nem nevezhető munkaidő-nyilvántartónak. Az ok az, hogy bár pontos adatokat szolgáltat (az események 10 másodperces pontossággal kerülnek naplózásra), továbbá kényelmesen kezelhető (akkor olvashatóak ki az adatok, amikor a munkáltató akarja; egyetlen „korlátozást” a 32.000 eseményt (CPR32 hálózati vezérlővel 250.000, CPR32NET + SD kártya esetén pedig max 33.000.000 tárolható esemény) tárolni képes memória jelenhet, ami lehetővé teheti, hogy havonta csak 1-2 alkalommal kelljen „kötelezően” kiolvasni az eseménylistát), az adatokkal viszont nem tud műveleteket végezni. Vagyis, az olyan számításokat, hogy ki mennyi időt töltött a munkahelyen, ebből mennyi ideig volt szüneten, mindezeket saját magunknak kell a nyers táblázatból kinyerni, ami néhány excel képlettel könnyen megvalósítható. Ez utóbbihoz azonban hozzá kell tenni, hogy egy 10-12 munkavállalót alkalmazó kisvállalkozás esetében ez elfogadható „hátrány” lehet a készülék előnyeivel szemben.
Nincsenek bejegyzések
Értékeld Te is